Genopodden: Hvordan det er å være kuinfluenser

I denne episoden av Genopodden har Rasmus og Oda fått besøk av to dyktige og kunnskapsrike kuinfluensere. Nora Sandberg er melkeprodusent og Kirsti Winnberg har solid fagkunnskap om husdyrvitenskap og matproduksjon. Begge har en stor følgerskare på sosiale medier.

Bilde av Kirsti Winnberg, Oda Christensen, Nora Sandberg og Rasmus Lang-Ree i studio.
I Genopodden sitt studio. F.v. Kirsti Winnberg, Oda Christensen, Nora Sandberg og Rasmus Lang-Ree. Foto: Turi Nordengen

Vi har invitert dem inn i studioet for å snakke noe om hvorfor de ønsker å bruke sosiale medier til å informere om norsk landbruk. For begge har en solid følgerskare på Instagram, hvor de deler kunnskap og hverdag.

Hva er drivkraften?

Hvorfor det er viktig å fortelle alle om hverdagen på en gård og om fakta rundt produksjon? Hva slags kunnskapshull hos oss såkalte gjevne forbrukere har de oppdaget? 

Hva er det som inspirerer dem til å fortsette om de får negative tilbakemeldinger? Hva er de største utfordringene i slike kanaler? 

Vi har mange spørsmål til influenserne.

Bli inspirert!

Lurer du på det samme som oss? Er du bruker av sosiale medier, og ønsker å lære mer? Da skal du høre på denne episoden! Og selvsagt bør du følge både Geno på Instagram og Facebook, med @genonorge, men også Kirsti @kunnskapomkua og Nora @noraasandberg

Om Genopodden

Genopodden er Genos egen podcast om ku og kalv, avl, fruktbarhet, genetikk og mye av det Geno SA driver med. Rasmus Lang Ree (redaktør i Buskap) og Oda Christensen (kommunikasjonssjef i Geno) er programledere. 

Ny episode publiseres hver måned, og er tilgjengelig både på Spotify, Itunes, soundcloud og Acast. Søk etter Genopodden på den appen du velger å bruke, eller hør på herfra direkte.

Hver episode legges også ut på denne siden.