Endring i faktureringssystemet: AvtaleGiro avvikles

Geno skifter økonomisystem. Som følger av dette frafaller muligheten til å bruke AvtaleGiro.

Har du AvtaleGiro?

Du har hatt AvtaleGiro på fakturaene dine fra Geno hvis:

  • Fakturaene fra Geno har blitt trukket automatisk fra banken din på forfallsdatoen.
  • Du har mottatt meldinger fra Geno angående AvtaleGiro.

Hva betyr dette for deg?

  • Fremtidige fakturaer: De vil ikke lenger bli trukket automatisk fra banken din. I stedet vil du motta fakturaene på e-post, post eller EHF.
  • Endre fakturamottak: Hvis du ønsker å endre måten du mottar fakturaen på, kan du sende en e-post til post@geno.no

Svar på ofte stilte spørsmål om faktura

I utgangspunktet skal alle fakturaer ligge tilgjengelig for produsenter på «Min side». Her ser du også status for om fakturaen er betalt eller ikke. Finner du ikke fakturaen på «Min side»? Send en e-post til post@geno.no.

Hvis du mottar faktura på e-post: har vi riktig e-post adresse? Har du sjekket spamfilteret ditt? Når det sendes ut så mange e-poster med faktura samtidig kan e-postkassen din oppfatte det som en masseutsending og legger den i søppelpost-mappa/spammappa. Det er også alltids en liten sjanse for at den blir borte i posten.

Alle fakturaer blir i utgangspunktet sendt per post, hvis du ikke har bedt om noe annet. Per post: hvis du ikke mottar denne – har vi rett adresse på deg? Per E-post: har vi riktig e-post adresse? Har du sjekket spamfilteret ditt? Når det sendes ut så mange e-poster med faktura samtidig kan e-postkassen din oppfatte det som en masseutsending og legger den i søppelpost-mappa/spammappa.

Ja, vi har EHF. For å få det kan du sende inne en e-post med organisasjonsnummer til post@geno.no, eller du kan endre dette selv på «Min side».

Geno har dessverre ikke lenger mulighet til å tilby AvtaleGiro. Fakturaene kan enten fås på e-post, post eller EHF (Elektronisk HandelsFormat).