1. juni ble det innført lik frist for alle bestillinger i forkant av sædrutene. Fristen er søndagen kl. 24.00, én uke før sædruta starter opp fra depotene. Les mer

Geno kan ikke lenger sende faktura til nettbank (e-faktura)

Vi kan dessverre ikke sende faktura fra Geno gjennom nettbanken. Bakgrunn for dette er at bankene ikke lenger tilbyr løsningen vi har benyttet. Vi beklager ulempen dette måtte medføre for de som har benyttet e-faktura fra Geno.

Faktura direkte i nettbanken, eller B2C som det heter på fagspråket, er forbeholdt forbrukere og ikke næringsdrivende. Da våre kunder og eiere er produsenter registrert med produsentnummer og organisasjonsnummer i vårt kunderegister lar det seg ikke kombinere med banken sine registre som er bygd opp med fødselsnummer og kontonummer, som er bankens begrep for å identifisere deg som kunde.

Alternativer

Vi beklager ulempen dette måtte medføre for deg, men det er bankenes systemer som endres. Vi har disse alternativene:

  • Faktura på e-post
  • EHF faktura
  • Faktura på papir/med posten

Slik endrer du 

De som har hatt e-faktura får nå tilsendt fremtidig fakturaer på e-post. Det er mulig å endre til en annen måte (EHF-faktura eller faktura tilsendt på papir) på "Min side" på geno.no under "Min profil"

Alternativt kan du ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 95 02 06 00 eller e-post .