Hva kan du forvente?
Som kunde av Geno på tunet ønsker Geno at du skal oppleve tjenesten som personlig, og at du alltid vil møte en blid og serviceinnstilt distributør som kommer inn på tunet ditt. Distributøren vil holde deg informert om alle tidsfrister underveis og lose deg gjennom hele prosessen fra bestilling til levering.
Det er 6 leveranser per år inkludert i prisen, og hyppigheten mellom leveranser er på mellom 6-10 uker. Dette vil variere noe for å treffe i tidsrom med nye okser og sikre nitrogenbehov.
Bestilling og levering
Bestilling av genetikk gjør du som i dag gjennom nettbutikken. Forskjellen blir at du ikke vil få noe gebyr ved bestilling, og at du får tilgang til hele okseporteføljen. Det blir også mulig å kjøpe noe genetikk direkte under leveransen. Distributøren vil ha et utvalg av spesialsæd som kjønnsseparerte doser, inseminasjonsutstyr og annet utstyr man i dag får på vanlig sædrute.
Produsentene vil få beskjed når det er bestillingsuker, og da med påminnelser fra distributøren underveis. Leveransen vil foregå to uker etter bestillingsuken.
Hva får du?
Inkludert i prisen:
- Gratis nitrogenfylling seks ganger i året
- Ingen bestillingsgebyr
- Hjemlevering seks ganger per år
- En personlig kontaktperson
Hvorfor er det bare enkelte områder som får tilgang til Geno på tunet?
Geno arbeider for tiden med flere distribusjonsprosjekt som har til hensikt å bedre distribusjonen ut til produsenter over hele landet. Vi arbeider med å finne de beste løsningene for de ulike delene av landet.
I Rogaland og Trøndelag er det høy konsentrasjon av produsenter med egne beholdere og det var da naturlig å starte Geno på tunet der.
På deler av Østlandet åpnes det for tjenesten i januar 2026.
En eventuell videre utrulling av tjenesten i andre områder i landet vil vurderes fortløpende.
Les mer om ditt område
Abonnementavtale - Geno på tunet


